Zmiany w infrastrukturze drogowej Dąbrowy Górniczej: budowa nowego łącznika i zamknięcie ważnego wiaduktu

Zmiany w infrastrukturze drogowej Dąbrowy Górniczej: budowa nowego łącznika i zamknięcie ważnego wiaduktu

W mieście Dąbrowa Górnicza, znanej metropolii na południu Polski, nadchodzi era istotnych przekształceń w systemie komunikacyjnym. Kluczowym elementem tych zmian jest planowane zamknięcie wiaduktu nad torami kolejowymi na ulicy Cupiała od 12 sierpnia. Takie działanie jest niezbędne do rozpoczęcia budowy nowego łącznika, który stworzy bezpośrednie połączenie ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego.

W związku z nadchodzącymi pracami budowlanymi, dla mieszkańców Dąbrowy Górniczej nadejdzie czas tymczasowych utrudnień związanych ze zmianami w komunikacji. Zamknięcie przejazdu przez wiadukt spowoduje konieczność korzystania z objazdów oznaczonych przez władze miejskie. Sugerowany objazd prowadzi przez ulice Graniczną, Piłsudskiego, Poniatowskiego, Kolejową, Kościuszki, Limanowskiego, Konopnickiej i Furmana, aż do docelowego punktu na alei Zagłębia Dąbrowskiego. Celem takiego rozwiązania jest minimalizacja utrudnień dla kierowców i zachowanie płynności ruchu w mieście.

Podkreśla to Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych, podkreślając, że zamknięcie wiaduktu pozwoli na gruntowną przebudowę układu drogowego. W ramach prac powstanie nowe skrzyżowanie, a istniejąca jezdnia zostanie poszerzona. Jest to etap konieczny do budowy fundamentów pod mur oporowy, który ma za zadanie wzmocnić nasyp. Nowa droga, łącząca się z jezdnią na wiadukcie, zapewni większy komfort i bezpieczeństwo podróżującym.

W realizacji tej inwestycji chodzi o więcej niż tylko budowę łącznika. To element szerszego planu, mającego na celu stworzenie obwodnicy miasta. Efektem tego będzie znaczące zmniejszenie natężenia ruchu w centrum Dąbrowy Górniczej, co przyniesie ulgę mieszkańcom ulic Kraszewskiego, Kotarbińskiego i Konarskiego. Jak podkreśla Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej, inwestycja ta, wartą 20,8 mln złotych (z czego prawie 19,8 mln złotych pochodzi z dofinansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego), ma ogromne znaczenie dla miasta. Prace mają zakończyć się w lutym 2025 roku, co przyniesie długotrwałe korzyści dla lokalnej społeczności.