Postęp prac nad drogą łączącą ulicę Kolejową i aleję Zagłębia Dąbrowskiego
Zaraz dobiegnie końca realizacja projektu budowy nowego odcinka drogi, który ma połączyć ulicę Kolejową z aleją Zagłębia Dąbrowskiego. Po zakończeniu ułożenia konkretnych warstw nawierzchni drogowej, zespoły budowniczych skupią się na zagospodarowaniu przestrzeni dla pieszych i tras dla rowerów.
Prace nad tym łącznikiem rozpoczęły się w marcu, począwszy od rekonstrukcji ronda przy ulicy Konopnickiej. Stąd nastąpi przekierowanie ruchu na nowo wybudowany odcinek drogi, prowadzący wzdłuż torów kolejowych. Dalej trasa biegnie przez nasyp, by połączyć się z już istniejącym wiaduktem, a następnie kieruje się w dół wzdłuż dodatkowo poszerzonego nasypu, zmierzając w kierunku alei Zagłębia Dąbrowskiego.
Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej, tłumaczy, że ekipy budowlane ukończyły już proces układania wszystkich warstw nawierzchni na nowym odcinku drogi. Obecnie kończą one prace nad chodnikami i planują ułożyć nawierzchnię na ścieżce rowerowej. Kiedy zamontowane zostaną urządzenia bezpieczeństwa oraz zakończone zostanie oznakowanie pionowe i poziome łącznika, można będzie złożyć wniosek o pozwolenie na użytkowanie drogi.
Dla entuzjastów jazdy na rowerze ciekawym elementem jest również fakt, że docelowo dojdzie do stworzenia miękkiego nachylenia na zjeździe i zejściu do tunelu pieszo-rowerowego pod torami, który prowadzi od ulicy Poniatowskiego. Będzie ono łagodniejsze niż obecnie, porównywalne do tego, które prowadzi do ulicy Kolejowej.
Całkowity koszt inwestycji wynosi niemal 21 milionów złotych i pozwoli na utworzenie alternatywnej trasy łączącej Będzin z Gołonogiem, co daje w sumie ponad 3 kilometry drogi. Co więcej, dla mieszkańców będzie to istotna zmiana – otwarcie łącznika ma spowodować znaczne zmniejszenie liczby pojazdów na obciążonych ruchem ulicach Kraszewskiego, Kotarbińskiego i Konarskiego.