Ponadprzeciętne wyzwania dla kierowców w Dąbrowie Górniczej ze względu na trwające inwestycje drogowe
Dąbrowscy kierowcy muszą przygotować się na znaczne modyfikacje na drogach, jako że miasto realizuje kolejne etapy swojej strategii infrastrukturalnej. W ostatnim czasie zamknięto możliwość skrętu z ulicy Starocmentarnej do ulicy Staszica, co wynikało z budowy ronda. Począwszy od 12 sierpnia, wprowadzono dodatkowo nowy układ komunikacyjny. W tym dniu, za sprawą działań drogowców, nastąpiło zamknięcie wiaduktu nad torami kolejowymi na odcinku ulicy Cupiała. To stanowi duże wyzwanie dla mieszkańców, biorąc pod uwagę, że wiadukt ten łączy dwie części miasta.
Kolejnym etapem jest zablokowanie dostępu do wiaduktu, który jest integralną częścią projektu połączenia ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego. Ta część planu ma na celu uzupełnienie brakującego odcinka nowej obwodnicy centrum miasta. W ramach tych prac przewidziano stworzenie nowego skrzyżowania na wiadukcie oraz poszerzenie istniejącej jezdni, jak informuje Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.
Obecnie prace nad budową fundamentów pod mur oporowy są w pełni rozpoczęte. Ten mur ma na celu umocnić nasyp, który pozwoli na połączenie nowego odcinka drogi z jezdnią na wiadukcie. Jest to kluczowy krok w realizacji projektu.
W wyniku tych zmian, rozbudowana czesc nasypu będzie mogła pomieścić dwa pasy ruchu (w obu kierunkach), pas włączający się z ulicy Cupiała oraz chodnik i ścieżkę rowerową po obu stronach jezdni. W swoim wyjaśnieniu, Krzysztof Serafiński dodaje również, że planowane jest poszerzenie jezdni oraz wyprofilowanie nowych spadków.
Zaproponowany objazd od alei Zagłębia Dąbrowskiego prowadzi przez ulice: Graniczną, Piłsudskiego, Poniatowskiego, Kolejową, Kościuszki (pod wiaduktem), Limanowskiego, Konopnickiej, Łączącą, Furmana, Średnią, Grunwaldzką, Urbańskiego, Folwarczną aż do alei Zagłębia Dąbrowskiego.
Inwestycje drogowe są nieodłączną częścią życia Dąbrowy Górniczej, gdzie nadal trwają prace nad budową nowego odcinka drogi, który ma stanowić brakujące ogniwo obwodnicy centrum miasta. Jego celem jest przyspieszenie i zwiększenie bezpieczeństwa przejazdu przez miasto bez konieczności wjazdu do ścisłego centrum. Nowy łącznik ulicy Kolejowej z aleją Zagłębia Dąbrowskiego będzie miał długość 900 metrów.
W ramach tych działań, planowane jest również stworzenie łagodniejszego zjazdu i zejścia do tunelu pieszo-rowerowego pod torami kolejowymi, które będą prowadzić od ul. Poniatowskiego. To porównywalne do obecnie istniejącej ścieżki do ul. Kolejowej.
Od kwietnia do początku sierpnia tego roku, kierowcy z niecierpliwością czekali na otwarcie 100-metrowego fragmentu ul. Poniatowskiego. Jest to jedna z kluczowych części całej inwestycji. Cały odcinek został wyposażony w nową nawierzchnię, a dodatkowo powstało tam nowe rondo, które umożliwia zjazd na nowo budowaną drogę wzdłuż torów kolejowych do wiaduktu.