Doczekaliśmy się nowego centrum przesiadkowego
W sobotę, 14 stycznia, odbędzie się oficjalne uruchomienie nowego węzła tranzytowego w śródmieściu Dąbrowy Górniczej. Choć do wykonania pozostało jeszcze trochę prac, to jest on już prawie gotowy i będzie można z niego inaugurować korzystanie. Do dyspozycji pasażerów będzie pięć linii autobusowych, jako pierwsza wyjedzie linia metropolitalna M103.
Linia metra M103 14 została zaprojektowana tak, aby połączyć Dąbrowę Górniczą, Psary i Bobrowniki, czyli miejscowości położone w pobliskim rejonie Będzina. W związku z tym do centrum miasta zostaną skierowane z powrotem autobusy 16, 79 i 242, a także powstanie nowa linia 641. Wszystkie wymienione linie jako pierwsze będą miały dostęp do nowej stacji, która powstała w ramach centrum przesiadkowego. To oznacza trzecią linię metra w Dąbrowie Górniczej po linii M2, wdrożonej w maju 2021 roku, oraz linii M109, która funkcjonuje od listopada. Linia M2 tworzy połączenie Dąbrowy Górniczej z Katowicami, natomiast M109 łączy ze Sławkowem.
Miasto poinformowało, że tym razem Zarząd Transportu Metropolitalnego zdecydował się na połączenie Bobrownik z Dąbrową Górniczą. Na trasie miejskiej M103 będzie niemal identyczna jak linia 79.