Kolejowy etap budowy drogi łączącej Kolejową z Aleją Zagłębia Dąbrowskiego dobiega końca

Kolejowy etap budowy drogi łączącej Kolejową z Aleją Zagłębia Dąbrowskiego dobiega końca

Realizacja projektu nowego ciągu komunikacyjnego, który połączy ulicę Kolejową z Aleją Zagłębia Dąbrowskiego, jest już na ostatniej prostej. Po ukończeniu prac związanych z układaniem różnych warstw nawierzchni drogowej, nadszedł czas na prace przy budowie chodnika i ścieżki rowerowej.

Prace nad budową tego kluczowego łącznika komunikacyjnego rozpoczęły się w marcu bieżącego roku. Początek stanowiła przebudowa ronda przy ulicy Konopnickiej, skąd kierunek ruchu zostanie przekierowany na świeżo wybudowaną trasę wzdłuż torów. Ta, wznosząc się po nasypie, łączy się z już istniejącym wiaduktem i dalej prowadzi w dół po kolejnym poszerzonym nasypie, skąd skręca w kierunku Alei Zagłębia Dąbrowskiego.

„Podłoże drogowe na nowo wybudowanym odcinku jest już w pełni ułożone. Aktualnie, wykonujemy ostatnie prace przy budowie chodników oraz przygotowujemy się do ułożenia nawierzchni na ścieżce rowerowej. Po zakończeniu prac związanych z oznakowaniem pionowym i poziomym oraz po montażu odpowiednich urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, będziemy mogli złożyć wniosek o pozwolenie na użytkowanie nowej drogi” – tłumaczy Krzysztof Serafiński, który pełni funkcję zastępcy naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej.

Ważnym aspektem dla rowerzystów jest fakt, że docelowo nachylenie rampy wejściowej i wyjściowej do tunelu dla pieszych i rowerów pod torami, który prowadzi od ul. Poniatowskiego, będzie mniejsze niż dotychczas, podobnie jak to jest w przypadku rampy prowadzącej do ul. Kolejowej.

Inwestycja, której wartość wynosi prawie 21 milionów złotych, pozwoli na stworzenie spójnej alternatywnej trasy komunikacyjnej, łączącej Będzin z Gołonogiem. Całkowita długość tego ciągu komunikacyjnego wynosi ponad 3 kilometry.

Ważne jest również to, że otwarcie nowego łącznika powinno przyczynić się do znacznej poprawy sytuacji na obciążonych ruchem ulicach Kraszewskiego, Kotarbińskiego i Konarskiego, gdzie liczba samochodów prawdopodobnie spadnie.