Zawężenie jezdni w Dąbrowie Górniczej – eksperyment zakończony, szereg problemów rozwiązanych

Zawężenie jezdni w Dąbrowie Górniczej – eksperyment zakończony, szereg problemów rozwiązanych

Decyzja o zakończeniu kontrowersyjnego projektu dotyczącego zawężenia jezdni w pobliżu przystanku Aleja Róż w Dąbrowie Górniczej została podjęta przez władze miejskie i policję. Owa zmiana miała na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych, jednak przyniosła więcej trudności niż korzyści, a to szczególnie w czasie godzin szczytu.

Decyzja o usunięciu zawężenia jezdni w pobliżu wyniesionego przejścia dla pieszych obok przystanku Aleja Róż była efektem współpracy miasta i policji. W mieście, gdzie duży procent populacji stanowią seniorzy, priorytetem jest bezpieczeństwo pieszych oraz eliminacja barier architektonicznych. Przebudowa głównej arterii Dąbrowy Górniczej miała na celu nie tylko poprawę komunikacji, ale także zapewnienie bezpiecznego poruszania się wszystkim użytkownikom dróg.

Po wprowadzeniu zawężenia jezdni we wrześniu, mieszkańcy doświadczyli natychmiastowych negatywnych skutków tego rozwiązania. W godzinach największego natężenia ruchu, zwłaszcza po zakończeniu dnia pracy, na dojazdach do ronda przy Alei Róż tworzyły się gigantyczne korki. Damian Rutkowski, wiceprezydent Dąbrowy Górniczej, zauważył, że zwężenie jezdni pogarszało płynność ruchu i powodowało tworzenie się zatorów w pobliżu skrzyżowania z ulicą Królowej Jadwigi. Co więcej, skupienie kierowców na zmianie pasa ruchu często prowadziło do niezauważenia pieszych, co stwarzało dodatkowe zagrożenie.

W odpowiedzi na te problemy, 25 września policja i władze miasta podjęły decyzję o usunięciu zawężenia. W tym samym czasie podkreślono, że obszar skrzyżowania i przejścia będzie monitorowany intensywniej dla zapewnienia bezpieczeństwa. Wprowadzone będą również nowe rozwiązania, jak przeniesienie ścieżki rowerowej w rejon ulicy Kościuszki, aby dostosować infrastrukturę do potrzeb zarówno pieszych, jak i rowerzystów. Wiceprezydent Rutkowski podkreślił, że celem jest znalezienie równowagi między płynnością ruchu a bezpieczeństwem wszystkich uczestników ruchu drogowego.